Bir Otomobilin Aerodinamik Kayıplarının Bir Kısmının Elektrik Enerjisi Olarak Geri Kazanımı İçin Rüzgar Türbini Tasarımı, Analizi ve Prototip Üretimi
Dünyada nüfus artışına ve gelişen teknolojiye paralel olarak artan hayat standardı beraberinde enerji tüketimini arttırmıştır. Fosil enerji kaynakları yeryüzünde sınırlı miktarda bulunduğu için belli bir zaman sürecinde azalacak ve tükenecektir. Fosil yakıtların yaygın kullanım alanlarından birisi de kara taşıtlarıdır. Taşıtlarda fosil yakıt enerjisi kullanımıyla oluşan yüksek gaz emisyonu sonucu küresel ısınma ve çevresel kirlilik oluşmaktadır. Bu sebeple ülkeler fosil yakıtlı araç üretimini yakın bir zamanda durdurmayı amaçlamaktadırlar. Buda üretici firmaların elektrikli araç üretim planlamasına hız vermesini sağlamıştır.Elektrikli araçlarda hareket elektrik motorları tarafından sağlanır. Gerekli hareket enerjisini, elektrik enerjisini depolayan bataryalar sağlar ve herhangi bir yakıtın yanmasına gereksinim duymaz. Bu nedenle emisyon oluşmaz. Ayrıca elektrikli motorlarının tork ve verimleri içten yanmalı motorlara göre daha yüksektir, kontrolleri daha kolay ve performansları daha iyidir. Kolay ve yüksek performansla denetlenebilme özellikleriyle otonom ve akıllı sürüş teknolojilerinin de ortaya çıkmasına neden olmuştur. Elektrikli araçların tüm bu üstün özelliklerine karşın, satın alma maliyetlerinin yüksek olması ve enerjinin depolanmasındaki sorunlar nedeniyle düşük menzillidirler. Günümüzde elektrikli araçların menzil sorunu halen devam etmektedir ve bu araçların yaygınlaşmasına engel olmaktadır.Elektrikli araçların menzil sorunu üzerine araştırmalar iki temel alanda yoğunlaşmaktadır. Bunlardan ilki özgül enerjisi daha yüksek batarya üretimi ve elektrik enerjisinin başka kaynaklardan sağlanmasına yönelik araştırmalardır. İkincisi ise, aracın kayıplarının azaltılması ve kayıp enerjinin bir kısmının geri kazanımına yöneliktir. Kayıp enerjinin geri kazanımına yönelik araştırmaların; frenleme ve süspansiyon enerjilerinin geri kazanımı, termoelektrik jeneratör-modül sisteminden enerji geri kazanımı gibi alanlarda yoğunlaştığı görülmektedir. Bu projede diğe...
Tamamlandı
14.12.2020
13.12.2022
25997.54
TÜRK LİRASI
Araştırmacı
Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi