3806132
Sosyal Hizmet Simülasyon Laboratuvarı
Günümüz eğitim literatüründe öğrenmenin karşılıklı bir süreç olduğu bilinci değer kazanmıştır. Gelişen ve değişen eğitim süreçlerinde, didaktik öğrenme boyutunda başarının eğitimcinin bireysel kabiliyetleri ve çabasına bağlı olması nedeniyle öğrenmede herkesin paydaş olduğu bir yapı olan aktif öğrenme süreçleri giderek önemli hale gelmiştir. Bu noktada öğrenmeyi zevkli ve pratik bir boyuta ulaştıracak yenilikçi yapılar değer kazanmıştır. Eğitimde pratik ve kavramsal öğrenmeyi bir bütün halinde gerçekleştirmeye imkan sağlayacağı düşünülen; simülasyon yöntemi de yenilikçi bir uygulama olarak karşımıza çıkmaktadır. Simülasyon tekniği, gerçeğe yakın şekilde alana göre oluşturulmuş özel laboratuarlarda, tepki veren maketler/rol yapan gerçek insanlar ya da bilgisayar destekli simülatörler tarafından önceden kurgulanmış senaryolar/oyunlar dahilinde ortaya konulan benzetimlerin birebir içerisinde yer alarak tecrübe edilmesine ve gözlenmesine imkan sağlayan bir tekniktir. Simülasyon tekniği ile öğrencilerin teorik alt yapısını almış oldukları konuların, pratikte nasıl bir uygulama gerektirdiğini öğrenmeleri bizzat vakada yer almaları sağlanarak gerçekleştirilmektedir. Bu teknik ile öğrencilerin gerçek dünya ile karşılaştıkları ilk an olan meslek icrası öncesi, alanda karşılarına çıkabilecek muhtemel durumları birebir deneyimlemelerinin öğrenme sürecine oldukça değerli bir katkı sunacağı düşünülmektedir. Simülasyon, yaratımı görsel öğelerle ya da bilgisayar marifetiyle zenginleştirerek adeta gerçekmiş hissiyatı uyandırması bakımından farklı disiplinlerce oldukça tercih edilen bir teknik haline gelmiştir. Farklı alanlar için özel olarak oluşturulmuş gerçekle birebir örtüşen uygulama/vaka odaları, alanında uzman olan akademisyenlerce rolü üstlenen modele kulaklıklar yardımı ile direktif vermeye imkan sağlayan sistem odası ve vakayı yöneten müdahale ekibi dışında diğer öğrencilerin bulunduğu, vakayı dev ekranlardan izlemeye ve vaka sonrası tartışmaya imkan sağlayan sınıf...
Devam Ediyor
13.06.2022
149999.24
TÜRK LİRASI
Araştırmacı
Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi
2024-03-05 22:18:05
ULUSAL