Toplumların hızla değiştiği ve geliştiği bir süreçte bu değişimden en çok etkilenen alanlardan biri eğitimdir. Modern çağda eğitimdeki uygulamalar da değişmiştir. Geleneksel eğitim yerini çağdaş öğrenmelere bırakmıştır. Bireyden bilgiyi nerede ve nasıl elde edeceğini, ne şekilde kullanacağını, günlük hayatta karşılaştığı problemleri nasıl çözeceğini bilmesi beklenmektedir. Ülkemizde son yıllarda eğitim sisteminin güncellenmesi özellikle matematik eğitimi üzerine yapılan müfredat değişiklikleri ve özellikle okuduğunu anlama ve yorumlama becerileri üzerine yoğunlaşmıştır. Bu duruma paralel olarak liselere geçiş ve üniversiteye giriş sınav sistemlerin de ki matematik soruları da değişerek yerini beceri temelli sorulara bırakmıştır. Aynı zamanda; PISA, TIMMS gibi uluslararası sınavlarda yer alan matematik sorularının da sorgulayıcı, analiz edici ve yorumlamaya yönelik olarak belirlendiği görülmektedir. Bu proje çalışması kapsamında 2018-2019 eğitim-öğretim yılından itibaren Milli Eğitim Bakanlığı tarafından liselere geçiş sistemi bağlamında uygulanmaya başlanan beceri temelli soruları Bitlis ili sekizinci sınıf matematik öğretmenleri bakış açısından değerlendirmek, soruların öğrenciler tarafından anlaşılmasındaki güçlükler ve uygulamadaki aksaklıkları tespit etmektir. Ayrıca kazanım, içerik, eğitim durumları, değerlendirme ve uzaktan eğitim süreci alt boyutlarında ele almaktır. Bu sayede başta ilimizde ki sekizinci sınıf matematik öğretimi üzerine olumlu bir katkı oluşturmak üzere ulusal çapta bir bilinç oluşturmaktır.
Tamamlandı
24.03.2021
24.03.2022
1459.09
TÜRK LİRASI
Yürütücü
Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi