Öğretmen ve öğrencilerin , doğayı bir dershane ve laboratuvar gibi değerlendirerek doğa kavramını, doğa-insan-toplum ilişkilerini sorgulamalarını ve bu ilişkilerde yaşanan problemleri anlama ve çözüm üretme becerisi geliştirmelerini sağlamak,
− Katılımcıların doğaya yakınlaşmalarını, doğanın dilini ilişkiler boyutunda kavramalarını, eğitim sırasında yapılan gözlemlerle bilimsel araştırmaların nasıl yapıldığı konusunda fikir sahibi olmalarını ve bu eğitimden çevre bilinci artmış olarak ayrılmalarını sağlamak,
− Eğitime katılanların, birer çevre gönüllüsü olarak eğitim verdikleri öğrencilere çevre bilinci ve doğa sevgisi kazandırmalarını sağlamak,
− “Doğa Koruma” felsefesi aktarılmasıyla, öğretmenlerin kendi konularında yapacakları eğitim etkinliklerinde ekolojik yaklaşımı göz önünde tutmalarını sağlamak
Teknolojinin ilerlemesi, çocuklarda gereksiz ilaç kullanımı, ailelerin çocuğuna istediği her şeyi alma yoluna gitmesi ve ‘proje çocuklar’ yetiştirme eğilimi çocukların neşesiz ve sorunlu olmasına neden oluyor ve ailelerin, çocuklarını teknolojiden olabildiğince uzak tutarak, enerjilerini doğada boşaltmalarını sağlamaları gerekiyor.
Geçmişte sokaklarda oynayan, kolay sosyalleşebilen çocuklar ne yazık ki artık gitgide daha farklı olmaya başladı. Yapılan araştırmalar “yeni nesil çocukların” neşesiz, daha içine kapanık olduğunu ve odaklanamama sorunu yaşadıklarını ortaya çıkarırken, uzmanlar bunun sebebinin ailelerin ve eğitimcilerin çocuklarına karşı tutumlarından kaynaklandığını belirtiyorlar.
Bu Projenin amacı, vaktinin çoğunu bilgisayarın karşısında harcayan öğrencilerin farkındalığını arttırmaktır. Tarih boyunca çocuklar oynamak için özgürken, onların ilk seçimleri büyük bir ağacın olduğu ya da çalılarla dolu bir alanın olduğu bir yere akın ederlerdi. İki yüz yıl önce, çoğu çocuk zamanlarını tarla, çiftlik ya da doğayla iç içe geçirirlerdi. Günümüzde ise çoğu çocuğun çevresi ise kentleşti. Fakat, doğaya ve dünyaya daha çok karışma fırsatına sahipler. Yenilenme zamanlarını yürüyüş parkurlarında, sokaklarda, oyun alanlarında, parklarda ve yeşil alanlarda geçirirler. Çocuklar oynamak, keşfetmek ve doğal hayatla iletişime geçme özgürlüğüne sahipler.
KA219 Okullar Arası Stratejik Ortaklıklar kapsamında, Bakanlıkça kabul edilen 65 projede 79 Türk okulu hibe desteği almaya hak kazanmıştır. Beytüşebap Cumhuriyet Ortaokulu’nun DOĞADA ÖĞRENME (LEARNING THROUGH LANDSCAPES) projesi Bulgaristan, Yunanistan, Güney Kıbrıs, Slovenya ortaklıdır.