2990215
İNOVASYONUN FİRMA PERFORMANSI ÜZERİNE ETKİSİ: TÜRK SERMAYE PİYASASI ÜZERİNE BİR İNCELEME
Firmalar değişen müşteri beklentilerini takip etmekte güçlük çekmekte ve küreselleşmenin doğal çıktısı olan amansız rekabetle baş etmenin yollarını aramaktadırlar. Çevresel faktörlerin estirdiği değişim rüzgarları, Türk sermaye piyasasında faaliyet gösteren firmaları da doğrudan etkilemektedir. Firmaların hayatlarını sürdürebilmeleri, sürdürülebilir ve avantajlı rekabet üstünlüğünü sağlayarak firma performanslarını en üst seviyeye çıkaracak faaliyetlerin peşinde koşmaları kaçınılmaz hale gelmiştir. Bunun içinde inovasyon faaliyetleri gibi enstrümanlara duyulan ihtiyacın her geçen gün artış trendinde olduğu ifade edilebilir. Bu çalışmanın temel amacı ürün, süreç, pazarlama ve organizasyonel inovasyon gibi inovasyon türlerinin inovasyon, üretim, pazarlama ve finansal performans gibi firma performansının farklı yönleri üzerindeki etkilerini Türk sermaye piyasası özelinde incelemektir. Borsa İstanbul’da İmalat sanayiinde faaliyet gösteren 135 firma üzerine çalışma yapılmıştır. Çalışmada anket yöntemi kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS versiyon 25 paket programıyla betimsel istatistiklerin yanında açıklayıcı faktör analizinden yararlanılmıştır. LİSREL 9.1 paket programıyla doğrulayıcı faktör analizi ve yapısal eşitlik modellemesi ile kurulan yol analizinden yararlanılarak hipotezler test edilmiştir. Sonuçlar, inovasyon türlerinin firma performansına olumlu etkilerini ortaya koymaktadır. Teorik ve yönetsel uygulamaların yanı sıra gelecekteki araştırmalar için sınırlamalar da tartışılmıştır.
Tamamlandı
03.05.2018
04.02.2019
7492,41
TÜRK LİRASI
Araştırmacı
Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi
2024-12-20 22:42:24
ULUSAL