Hareket halindeki elektrikli taşıtlarda ek yakıt olarak yenilenebilir enerji kaynaklarının kullanılması Using renewable energy sources as additional fuel for electric vehicles in motion

ESRA BAKIR / 2023 - Türkçe - Yüksek Lisans

Bu projede elektrikli araçların bataryalarını şarj etmek için yeni bir tasarım denenmiştir. Bu tasarım yenilenebilir enerji kaynakları kullanılarak hareket halindeki elektrikli araçların bataryalarını şarj edebilen bir sistemdir. Sistem Nissan Leaf Elektrikli Aracı'nın özellikleri baz alınarak tasarlanmıştır. Bunun için ANSYS/Fluent yazılımı kullanarak elektrikli aracın akış simülasyonu yapılarak türbin için en uygun yerin araç ön kısmı olduğu tespit edilmiş ve türbin için ön tarafta boşluklu yapı oluşturulduktan sonra, tekrardan akış simülasyonu yapılarak tasarımın uygunluğu belirlenmiştir. Sistemde 2 adet rüzgâr türbini ve 6 adet güneş paneli kullanılmıştır. Kullanılacak türbinin tasarımı ANSYS/Fluent yazılımı kullanılarak yapılmıştır. Sonuç olarak aracın 100 km/h'lik sabit hızla gittiği kabul edilip zamana göre araç bataryasından kullanılan güç miktarı ve güneş paneli-rüzgâr türbini hibrit sisteminin ürettiği güç ile karşılaştırılarak araç bataryasına katkı sağladığı bulunmuştur.


In this project, a new design has been tested to charge the batteries of Electric Vehicles. This design is a system that can charge the batteries of moving Electric Vehicles using renewable energy sources. The system is designed based on the features of Nissan Leaf Electric Vehicle. For this purpose, flow simulation of the Electric Vehicle was performed using ANSYS/Fluent software and it was determined that the most suitable place for the turbine was the front of the vehicle and after the hollow structure was created for the turbine at the front, flow simulation was performed again and the suitability of the design was determined. In the system, 2 wind turbines and 6 solar panels are used. The design of the turbine to be used was made using ANSYS/Fluent software. As a result, it is assumed that the vehicle is traveling at a constant speed of 100 km/h and the amount of power used from the vehicle battery according to time and the power generated by the solar panel-wind turbine hybrid system is compared and found to contribute to the vehicle battery.