Lojistik regresyon yöntemi ile sağlık hizmetlerine ilişkin hasta memnuniyeti: Bitlis ili örneği Patient satisfaction in health care services by logistic regression method: Bitlis province example

SEMRA KONCA / 2019 - Türkçe - Yüksek Lisans

Bu tez çalışması giriş, materyal metod, bulgular ve sonuçlar olmak üzere dört bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde memnuniyetin önemi ve analizde kullanılacak yöntem olan lojistik regresyon yöntemi ile ilgili yapılmış olan bazı çalışmalardan söz edilmiştir. İkinci bölümde sağlık, sağlık hizmetleri ve hasta menuniyeti ile ilgili genel bilgiler verilmiştir. Aynı zamanda, bu bölümde lojistik regresyon analizi ile ilgili bazı tanımlar ve varsayımlar üzerinde de durulmuştur. Üçüncü bölümde Bitlis Devlet Hastanesinde muayene olan ayakta hastaların hastanenin sunmuş olduğu sağlık hizmetlerine ilişkin memnuniyet düzeyleri ile ilgili bulgulara yer verilmiştir. Ayrıca memnuniyet düzeyleri kişisel özelliklere göre karşılaştırılıp incelenmiştir. Son olarak, memnuniyet düzeyleri sıralı lojistik regresyon yöntemiyle incelenmiştir. Dördüncü bölümde elde edilen sonuçlar tartışılmış ve önerilerde bulunulmuştur.


This thesis consists of four chapters: introduction, material method, findings and results. In the first part, the importance of satisfaction and some studies about the logistic regression method which is the method to be used in the analysis are mentioned. In the second chapter, general informations about health, health services and patient satisfaction are given. At the same time, some definitions and assumptions about logistic regression analysis are also discussed in this chapter. In the third chapter, findings about the satisfaction levels of the standing patients who were examined in Bitlis State Hospital were examined. Also satisfaction levels were compared and examined according to personal characteristics. Finally, satisfaction levels are examined by sequential logistic regression method. The results obtained in the fourth chapter were discussed and recommendations were made.